مقالات

آیا استراتژی سئو شما کار می کند؟ KPI این مهم است (و کسانی که این کار را نمی کنند)


عکس توسط: دارلین آلدرسون

شما وقت ، انرژی و بودجه را در محتوای سئو ، صفحات وب خوب و کار بر روی استراتژی های پیوند قرار می دهید. اما چگونه می توانید مطمئن باشید که این تلاش ها به رشد تجارت شما کمک می کند؟

شرکت ها در ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک وب سایت شرکت می کنند. اگرچه این شاخص ها می توانند ظاهری ناخوشایند از کارآیی ارائه دهند ، اما همیشه نشان نمی دهد که آیا سئو شما نتایج واقعی تجارت را مدیریت می کند یا خیر.

برای پاسخ به این سوال ، ما با مگی سوئیفت ، بنیانگذار صحبت کردیم دیجیتال غیر توجیهیکه در دلبستگی استراتژی سئو به نتایج واقعی تجارت تخصص دارد. در این مقاله ، ما عملکرد عملکرد کلیدی را که واقعاً منعکس کننده موفقیت سئو است ، بررسی می کنیم.

ما همچنین به برخی از KPI های معمولی مگی اشاره خواهیم کرد که آنها گمراه کننده هستند و نکات عملی در مورد چگونگی ارائه استراتژی SEO خود را با اهداف تجاری خود به اشتراک می گذارند.

KPI مهم است؟

1. تحولات ارگانیک

جذب افراد به وب سایت شما یک چیز است. اما نکته مهم این است که آنها بعد از آنجا انجام می دهند. آیا آنها چیزی می خرند؟ فرم را پر کنید؟ ثبت نام؟ اینجاست که ارزش واقعی سئو نمایش داده می شود اگر افراد در سایت شما فرود می آیند اما اقدامی انجام نمی دهند ، ممکن است وقت آن باشد که بپرسیم چرا.

2. روی سرعت (CTR) کلیک کنید

می توانید در جستجوی روز ظاهر شوید ، اما اگر کسی روی رابطه شما کلیک نکند ، این یک پرچم قرمز است. CTR به شما می گوید اگر عناوین و توضیحات شما در حال انجام کار شما هستند. اگر کم باشد ، شاید قطعه شما فقط با آنچه مردم به دنبال آن هستند صحبت نکند.

3. دیدگاه جستجو

در مورد آن به عنوان اثر سئو خود فکر کنید -هرچند که سایت شما در نتایج جستجو برای چیزهایی که مهم هستند ، ظاهر می شود. این فقط یک کلمه کلیدی نیست. این در مورد حضور کلی شماست که مردم به دنبال آنچه شما ارائه می دهید.

ابزارهایی مانند کنسول جستجوی Google می توانند با ارائه ایده ای از عملکرد سایت شما در رتبه بندی جستجو ، به نظارت بر این نشانگر به مرور زمان کمک کنند.

4. نرخ تبدیل

اگر ترافیک داشته باشید بسیار عالی است ، اما چه تعداد از این بازدیدها به چیزی تبدیل می شوند؟ نرخ تبدیل محکم به این معنی است که محتوای و سایت شما با آنچه مخاطبان شما می خواهند مطابقت دارند. اگر کم باشد ، می توانید جمعیت اشتباه را جذب کنید – یا جمعیت مناسب ، اما با پیام اشتباه.

5. بازده سرمایه گذاری SEO (ROI)

این بسیار ساده است: آیا شما بیش از سئو هستید؟ اگر وقت و پول را صرف می کنید اما درآمد گره خورده به آن را نمی بینید ، این یک مشکل است. ROI به شما کمک می کند تا آیا استراتژی شما پرداخت شده است یا خیر.

6. شبکه های اساسی حیاتی

معرفی شده توسط Google ، اصلی ترین شرایط زندگی در زندگی در شاخص های تجربه کاربر. چقدر سریع سایت شما بارگیری می شود ، چقدر پایدار است و آیا افراد می توانند بدون سکسکه در تعامل باشند. Google توجه و همچنین بازدید کنندگان شما را به خود جلب می کند. اگر سایت شما دست و پا چلفتی یا کند است ، مردم ترک می کنند.

kpi که اصلاً مهم نیست

رتبه بندی کلمات کلیدی

اگرچه تمرکز روی رتبه بندی کلمات کلیدی وسوسه انگیز است ، اما آنها همیشه با موفقیت کسب و کار شما مطابقت ندارند. روی کلمات کلیدی با نیت عالی و چگونگی فکر کردن مردم در حالی که به دنبال چیزهایی آنلاین می گردند ، تمرکز کنید.

حجم ترافیک ارگانیک

افزایش ترافیک ارگانیک مثبت است ، اما ارزیابی کیفیت این ترافیک ضروری است. حجم بالای ترافیک نامناسب به اهداف تجاری کمک نمی کند. شما می توانید 10،000 بازدید و فروش صفر داشته باشید – یا 1000 بازدید با 50 تبدیل. این فقط یک مقدار نیست.

افت

میزان افت ، درصد بازدیدکنندگانی را که سایت شما را ترک می کنند پس از نگاه کردن به تنها یک صفحه ، نشان می دهد. با این حال ، این شاخص می تواند گمراه کننده باشد. به عنوان مثال ، کاربر ممکن است اطلاعات لازم را در یک صفحه و مرخصی پیدا کند ، که هنوز هم دوباره به حساب می آید. بنابراین ، کاهش نرخ همیشه به طور دقیق منعکس کننده استفاده از مصرف کنندگان یا اثربخشی محتوا نیست.

تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده

ردیابی تعداد خالص کلمات کلیدی که در آن سایت رتبه بندی شده است می تواند فریبنده باشد. واجد شرایط بودن برای کلمات کلیدی که مربوط به تجارت شما هستند و از پتانسیل تبدیل بالایی برخوردار هستند ، مهمتر است. تمرکز کیفیت بر کمیت تضمین می کند که تلاش های سئو شما با اهداف تجاری مطابقت داشته باشد.

چگونه می دانید استراتژی سئو شما کار می کند؟

برای اندازه گیری موثر موفقیت استراتژی سئو خود ، مراحل زیر را در نظر بگیرید:

  • KPI را با اهداف تجاری تراز کنید: اطمینان حاصل کنید که KPI که پیگیری می کنید مستقیماً با اهداف جامع تجاری شما مرتبط است.
  • از ابزارهای مناسب استفاده کنید: از ابزارهایی مانند Google Analytics ، کنسول جستجوی Google و سایر سیستم عامل های سئو برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوطه استفاده کنید.
  • بررسی و تنظیم منظم: SEO یک استراتژی برای تنظیم و سفارش نیست. KPI خود را به طور مرتب مشاهده کنید و تاکتیک های خود را بر اساس داده ها اصلاح کنید.
  • روی تجربه کاربر تمرکز کنید: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با محتوا و یک تجربه کاربر بدون دردسر ، برای بازدید کنندگان ارزش ارائه می دهد.
  • نظارت بر اثربخشی رقبا: نظارت بر استراتژی های سئو رقبای شما می تواند ایده ای از روندهای صنعت ارائه دهد و به شناسایی مناطقی که می توانید رویکرد خود را بهبود یا تشخیص دهید ، کمک کند.
  • ارزیابی کارآیی محتوا: به طور مرتب ارزیابی کنید که چگونه بخش های جداگانه محتوا از نظر ترافیک ، تعامل و تحقق انجام می شود. این کمک می کند تا آنچه را که با مخاطبان شما طنین انداز است و آگاه سازی محتوای آینده را مشخص می کند.

ابزارهای اصلی ردیابی SEO KPI

  • Google Analytics 4 (GA4): اطلاعات مفصلی در مورد نحوه تعامل کاربران با سایت شما ، از کجا ترافیک شما و نحوه انجام تبدیل شما ارائه می دهد.
  • Google Search Console: برای درک نحوه ظاهر وب سایت شما در Google Search اجباری است. این داده های درخواست جستجو ، مشکلات نمایه سازی و دید کلی سایت شما را نشان می دهد.
  • ahrefs: ابزار GO-TO برای متخصصان سئو. برای تجزیه و تحلیل پیوندها ، انجام مفید است کلمات کلیدیو بررسی کنید که رقبا چه کاری انجام می دهند.
  • SEMRUSH: ویژگی هایی مانند ردیابی کلمات کلیدی ، ممیزی وب سایت و ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو رقبا را ارائه می دهد.
  • Google Lookter Studio: به شما امکان می دهد با بارگیری منابع مانند GA4 و کنسول جستجو ، تابلوهای کنترل سفارشی ایجاد کنید که تجسم و گزارش عملکرد شما را تسهیل می کند.

به راحتی می توانید خود را به عنوان یک رتبه بندی کلمات کلیدی یا برآمدگی ناگهانی در ترافیک وب در شماره قرار دهید. اما اگر این بازدید کنندگان هیچ کاری در سایت شما انجام نمی دهند – مانند ثبت نام ، خرید ، مشترک شدن یا رسیدن – ارزش واقعی چیست؟

معیارهایی که مهم هستند آنهایی هستند که به نتایج واقعی تجارت برای جستجو ، دید عمومی ، سرعت سایت و کلیک مرتبط هستند.

با تمرکز روی آنها ، شما فراتر از شاخص های غرور می روید و به افرادی که به آنچه شما ارائه می دهید نیاز دارید.

آیا آنچه را که واقعاً نشان دهنده موفقیت است ، اندازه گیری می کنید؟ اگر اینگونه نباشد ، ممکن است وقت آن باشد که تمرکز خود را تغییر دهید.




Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا