بازاریابی تأثیرگذاری بر داده ها چیست؟

بازاریابی آنفلوانزا به یک استراتژی اصلی برای مارک های صنایع تبدیل شده است. از زیبایی گرفته تا فناوری ، مشاغل در سازندگان سرمایه گذاری می کنند که می توانند آگاهی ، تعامل و فروش را مدیریت کنند.
اینفلوئنسرها به مارک ها کمک می کنند تا مشتری های بهتری داشته باشند و با بودجه بازاریابی خود کارهای بیشتری انجام دهند. طبق اعلام موسسه بازاریابی داده ها ، کمپین های نفوذ در سال 2024 به طور متوسط 5.78 دلار بازده برای هر دلار هزینه شده به همراه داشته است. برخی از مارک ها دیدند که به 18 دلار برگشته اند.
هنگامی که به درستی انجام شود ، تأثیر بازاریابی می تواند سود عمده ای برای شرکت شما باشد. اما اگر می خواهید نتیجه ای که سوزن را حرکت می دهد ، باید بدانید که چگونه می توانید چه چیزی را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنید.
ما نابود خواهیم کرد که چرا یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی تأثیر بیش از امثال است. ما شما را از طریق ردیابی کمپین های بازاریابی با KPI مناسب ترجمه خواهیم کرد تا بتوانید بیشتر از بودجه خود بدست آورید و یک استراتژی بازاریابی از تأثیر آن را ایجاد کنید.
بازاریابی توسط داده ها چه مدیریت می شود؟
بازاریابی کنترل شده داده ها یک رویکرد استراتژیک است که از تجزیه و تحلیل داده ها و تأثیرگذاری برای ردیابی کمپین های بازاریابی استفاده می کند. به جای تکیه بر فرضیات یا غریزه روده ، به اعداد واقعی نگاه می کنید تا دریابید که چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. این بینش به شما کمک می کند تا با کارآمدتر هزینه کنید ، محتوا را بهینه کنید و مخاطبان مناسب را در زمان مناسب هدایت کنید.
داده ها می توانند خیلی بیشتر از تعداد پیروان یا امثال مشترک به شما نشان دهند. می توانید درصد درگیری ، کلیک ، تبدیل و حتی درآمد مربوط به سازندگان خاص را ردیابی کنید. آیا می خواهید بدانید که کدام تأثیر بیشترین ترافیک را به سایت شما سوق داده است؟ یا کدام انتشار بالاترین بازده سرمایه گذاری را داشت؟ این نوع داده های وضوح است. ردیابی شاخص های تأثیرگذاری به شما کمک می کند تا درک کنید که سازندگان تعهد و تحقق واقعی را مدیریت می کنند.
همچنین می توانید به شاخص های مخاطبان مانند سن ، مکان ، علایق و رفتار خرید بپردازید تا ببینید که پیروان این نفوذ چقدر با مشتری ایده آل شما مطابقت دارند. ابزارها می توانند مواردی مانند مدت زمان صرف مردم در صفحه هدف را ردیابی کنند ، تا چه حد چرخانده اند و آیا بلافاصله پرش کرده اند. برای بهبود محتوای خود از این اطلاعات استفاده کنید و شرکای مناسب تأثیر را انتخاب کنید.
شاخص های ردیابی کلیدی
ردیابی شاخص های مناسب می تواند به شما در درک چگونگی ارائه کمپین های شما در واقع و جایی که جایی برای بهبود است ، کمک کند. در اینجا مهمترین شاخص هایی که هنگام ردیابی کمپین های بازاریابی نفوذ باید روی آنها تمرکز کنید:
- نامزدی: این اندازه گیری می کند که مخاطب نفوذ با محتوای آنها چگونه فعال است. این شامل لایک ، نظرات ، سهام ، ذخیره و هر نوع مشارکت دیگری است. درجه بالایی از درگیری غالباً نشان می دهد که مخاطب توجه می کند و محتوا به خوبی فرود می آید. این یک شاخص قابل اطمینان تر از نفوذ است تا تعداد پیروان.
- رسیدن و برداشت ها: Reach به شما می گوید چند نفر منحصر به فرد محتوا را دیده اند. برداشت ها چند بار نشان داده شده است – کسی می تواند همان پست را به طور مکرر ببیند. هر دو به شما کمک می کنند تا درک کنید که کمپین شما تا چه حد گسترش می یابد. اگر دامنه کم باشد ، محتوای شما ممکن است با چشم کافی روبرو نباشد. اگر برداشت ها زیاد است اما تعهد کم است ، ممکن است شما نیاز به بررسی پیام ها یا خلاقان داشته باشید. قبل از راه اندازی یک کمپین دیگر ، برای بررسی تأثیر آخرین خود وقت خود را بگیرید.
- کلیک کردن: CTR چند نفر را روی یک رابطه کلیک کرده یا خواستار اقدام در مقایسه با میزان دید آنها است. این نشانگر نشان می دهد که محتوای شما برای تحریک علاقه و ترغیب کاربران برای برداشتن مرحله بعدی چقدر مؤثر است. CTR کم می تواند به CTA ضعیف یا هدف قرار دادن نادرست برای مخاطب اشاره کند.
- سرعت تبدیل: این به شما می گوید که چه تعداد از این کلیک ها به یک اقدام خاص تبدیل شده اند – مانند خرید ، ثبت نام برای یک خبرنامه یا بارگیری یک برنامه. این یکی از راه های پررنگ ترین روش برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری است. سرعت بالای تبدیل سیگنال های تبدیل این نشان می دهد که تأثیر شما نه تنها توجه را به خود جلب می کند بلکه منجر به نتایج معنی دار شده است.
- کسب: CPA چقدر هزینه کرده اید برای برنده شدن یک مشتری جدید از طریق یک کمپین تأثیرگذاری. برای مقایسه کارایی در کانال های تأثیرگذار و کانال ها مفید است. CPA پایین معمولاً به معنای یک کمپین کارآمدتر است. اگر CPA زیاد باشد ، ممکن است وقت آن باشد که بودجه خود را تنظیم کنید یا در انتخاب تأثیر خود تجدید نظر کنید.
- جمعیت شناسی مخاطب: دانش چه کسی محتوای شما را می بیند. ابزارهایی مانند Instagram Insights و سیستم عامل های شخص ثالث می توانند سن ، جنس ، مکان و علایق پیروان نفوذ را به شما نشان دهند. این کمک می کند تا از رسیدن به مشتری هدف خود اطمینان حاصل کنید ، نه فقط از دید کلی برخوردار شوید.
- رشد پیروان: اگر کمپین تأثیرگذاری به شما در توسعه مخاطبان خود کمک می کند ، این یک سود است. پیگیری کنید که چگونه تعداد دنبال کنندگان برند شما در طول و بعد از یک کمپین تغییر می کند. رشد می تواند منجر به تعهد ارگانیک تر در خط و جامعه قوی تر با گذشت زمان شود.
- تحلیل خلق و خوی: سنجش احساسات به شما می گوید که مردم بر اساس نظرات ، ذکر ها و پاسخ های خود نسبت به برند یا محصول شما چه احساسی دارند. خلق و خوی مثبت می تواند درک برند را تقویت کند ، در حالی که بازخورد منفی به شما فرصتی برای پاسخ یا چرخش می دهد. این نشانگر کیفیت زمینه را به اعداد اضافه می کند.
شاخص های تأثیر مانند Reach ، CTR و Sentiment می توانند آنچه را که طنین انداز است و چه چیزی مسطح است ، نشان دهد. موفق ترین مارک ها از شاخص های نفوذ برای راهنمایی استراتژی و توزیع بودجه استفاده می کنند.
مزایای استفاده از یک استراتژی بازاریابی که توسط داده ها اداره می شود

یک استراتژی بازاریابی کنترل شده با داده می تواند یک مزیت واقعی در چشم انداز امروز ، محتوای سنگین به شما بدهد. این به شما کمک می کند تا بر اساس ارائه واقعی تصمیم بگیرید ، نه فقط زیبایی شناسی یا محبوبیت. در اینجا نحوه پرداخت این رویکرد آمده است:
انتخاب بهتر نفوذ
انتخاب تأثیر صحیح همیشه در انتخاب شخص با بزرگترین مخاطب نیست. با یک استراتژی بازاریابی کنترل شده با داده ، می توانید سازندگان را بر اساس سایر عوامل مانند کیفیت تعهد و کارآیی تاریخی کمپین ارزیابی کنید. برای بهترین نتیجه ، شریک با یک آژانس بازاریابی با تجربه برای کمک به کمک به بهینه سازی استراتژی های بازاریابی برای تأثیرگذاری و یافتن تأثیر ایده آل برای برند شما.
راندمان بودجه بیشتر
وقتی می دانید چه چیزی کار می کند ، از غلبه بر آنچه نمی کنید متوقف می شوید. یک استراتژی بازاریابی کنترل شده با داده به شما امکان می دهد هزینه های خرید (CPA) را تجزیه و تحلیل کنید ، روی نرخ ها کلیک کرده و سرمایه گذاری را بازگردانید. اگر کسی که در ترافیک زیادی تأثیر می گذارد ، اما چند تحقق ، در حالی که دیگری به طور مداوم فروش دارد ، می توانید بودجه خود را بر این اساس توزیع کنید.
هدفمندتر برای مخاطبان
داده ها به شما کمک می کند تا دقیقاً به چه کسی برسید ، بنابراین می توانید پیام خود را دقیقاً تنظیم کنید. با دسترسی به بینش مخاطبان مانند سن ، جنس ، علایق و رفتار ، می توانید کمپین های خود را با تأثیرات درست تراز کنید و خلاقیت را بر این اساس تنظیم کنید. اگر مخاطب تأثیرگذار مردمی علاقه زیادی به پایداری دارد ، به عنوان مثال ، می توانید یک پیام تبلیغاتی ایجاد کنید که بر مزایای زیست محیطی محصول شما تأکید کند.
استراتژی محتوای بهینه
یک استراتژی بازاریابی کنترل شده با داده به شما امکان می دهد فرمت های مختلف را پس از بارها و پیام های پیام ها آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی دریافت می کند. اگر قرقره های اینستاگرام به طور مداوم پس انداز و سهام بیشتری نسبت به انتشارات استاتیک ایجاد می کنند ، می توانید این قالب را دو برابر کنید. همچنین می توانید مشخص کنید که گوشه های محصول یا خواستار عمل منجر به تبدیل بیشتر می شود و سپس با تأثیرگذاری برای بهبود رویکرد آنها بر اساس این بینش ها کار می کنید.
ردیابی عملکرد عملکرد واقعی
با ابزارهای مناسب لازم نیست صبر کنید تا یک کمپین تمام شود تا ببینید که آیا کار می کند. می توانید شاخص هایی مانند درگیری ، دامنه و ترافیک را در زمان واقعی ردیابی کنید. این به شما امکان می دهد محتوای پایین را زودتر ضبط کرده و به سرعت بچرخید ، خواه به معنای تنظیم یک نسخه ، تنظیم هشتگ ها یا جهت دادن به مسیر جدید در وسط کمپین باشد.
اندازه گیری دقیق تر بازده سرمایه گذاری
کمپین های نفوذ اغلب توسط شاخص های مبهم مانند “وزوز” یا “آسانسور برند آسانسور” مورد قضاوت قرار می گیرند. استراتژی بازاریابی که توسط داده ها اداره می شود ، محتوای تأثیر را به نتایج واقعی تجارت مانند خرید ، ثبت نام ایمیل یا نصب برنامه متصل می کند. با ردیابی اتصالات ، کدهای تبلیغاتی و پارامترهای UTM ، دقیقاً می توانید ببینید که چه تعداد تبدیل از هر انتشار یا خالق انجام شده است.
ناپذیری
هنگامی که فهمیدید که چه تأثیرات ، سیستم عامل ها و انواع محتوا بهترین عملکرد را دارند ، می توانید این موفقیت را ارتقا دهید. یک استراتژی بازاریابی کنترل شده با داده ، طرحی را ایجاد می کند که می توانید آن را تکرار و گسترش دهید. به عنوان مثال ، اگر Tiktok-Influenants بیشترین فروش را برای محصول شما مدیریت می کند ، می توانید با همکاری بیشتر با آنها افزایش دهید ، بدانید که نتایج شما مبتنی بر عملکرد اثبات شده است نه فرضیات.
با خم شدن بیش از استراتژی بازاریابی که توسط داده ها اداره می شود ، شما از فرضیات تحصیل کرده به سمت حرکات آگاهانه حرکت می کنید. این تغییر منجر به هزینه های کارآمدتر ، مشارکت قوی تر و نتایج بهتر در سراسر هیئت مدیره می شود.
استفاده از ابزارها برای تجزیه و تحلیل تأثیر
برای به دست آوردن بیشترین استفاده از کمپین های خود ، به ابزاری نیاز دارید که تأثیر دسترسی آسان و عمل را تجزیه و تحلیل می کند. در بستری سرمایه گذاری کنید که به شما در ردیابی شاخص های عملکرد ، نظارت بر روند تعامل و اندازه گیری بازده سرمایه گذاری در زمان واقعی کمک می کند. این ابزارها داده ها را مستقیماً از سیستم عامل های اجتماعی بارگیری می کنند و تصویری کامل از نحوه عملکرد هر خالق به شما می دهند.
بسترهای نرم افزاری برای تجزیه و تحلیل نفوذ همچنین می توانند در تشخیص نفوذ به شما کمک کنند ، اطلاعات جمعیتی در مورد مخاطب ، نتایج مبارزات تاریخی و هم ترازی برند را قبل از درگیر کردن به شما نشان می دهد. این ابزارها با متمرکز کردن داده های خود ، مقایسه کارآیی در کمپین ها و مقیاس ها را آسان تر می کنند. اگر تجزیه و تحلیل تأثیر بخشی از استراتژی شما باشد ، این ابزارها می توانند در زمان صرفه جویی کرده و تأثیر را تقویت کنند.
در مورد تأثیرگذاری بر بازاریابی به بازاریابی کمک کنید

آیا شما آماده هستید تا بازاریابی خود را به سطح بعدی برسانید؟ شریک زندگی با SocialFly ، یک آژانس مدیریت نفوذ را اعطا کرد که می داند چگونه می تواند به دست آورد. ما به صورت دستی تأثیر می گذاریم ، که با برند ، صدا و اهداف شما مطابقت دارد ، خواه سفیر جهانی باشد یا یک صدای محلی با تأثیر واقعی.
تیم ما از مذاکرات اولیه و قراردادها گرفته تا استراتژی محتوا ، جزئیات را به دست می آورد. ما با استفاده از بیشترین ابزارهای تجزیه و تحلیل و همیشه بهینه سازی استراتژی های بازاریابی تأثیر ، اثربخشی تأثیر را دنبال می کنیم تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نتیجه را خواهید گرفت.
SocialFly طیف گسترده ای از خدمات نفوذ ، از جمله مشارکت های پرداخت شده ، هدایا ، برنامه های سفیر ، رویدادها ، قرعه کشی ها و حتی ابتکارات B2B را ارائه می دهد. امروز برسید و ببینید که چگونه می توانیم به برند شما کمک کنیم.



