بودجه کوچک ، تأثیر بسیار زیاد: هنر انجام کارهای بیشتر با کمتر

فشار برای “انجام بیشتر با کمتر” هرگز بیشتر نبوده است. گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی ما نشان داده است که 33 ٪ از بازاریابان می گویند که از بزرگترین چالش آنها خواسته شده است تا با خیلی کم دست یابند. اما این چیزی است که من پیدا کردم: به یاد ماندنی ترین لحظه های بازاریابی به ندرت از بزرگترین بودجه ها ناشی می شود. آنها از مارک هایی آمده اند که چیزی در مورد ارتباط انسان ، زمان و شجاعت برای خودشان درک می کنند.
هنگامی که اصالت برای غلبه بر الگوریتم یک الگوریتم را ضرب می کند: تاریخچه بستنی آندیا
در سال 2022 ، یک فروشگاه بستنی کوچک در کری ، کارولینای شمالی به تمایل به انسداد مخاط که محافل Tiktok را ایجاد می کرد ، پرید. آنها به جای غلبه بر آن ، فقط کارکنان خود را داشتند تا درک کنند که عطر و بوی مختلف آنها چقدر آسان است.
نتیجه؟ 30.6 میلیون بازدید ، 263،000 دنبال کننده Tiktok و دو ویترین جدید.
آنچه بستنی خانگی آندیا فهمیده بود ، پیدا کردن تقاطع بین آنچه از نظر فرهنگی مرتبط است و چه چیزی معتبر است. آنها یک روند موجود را در پیش گرفتند و باعث شدند که او برای تجارت خاص خود به گونه ای که احساس واقعی می کند ، کار کند.
بینش استراتژیک: محتوای ویروسی زمانی اتفاق می افتد که روندها به طور طبیعی با واقعیت برند شما مطابقت داشته باشند. سحر و جادو در این روند نیست ، اما چقدر معتبر می توانید آن را به خود اختصاص دهید.
عمل رادیکال درمان مشتری به عنوان انسان: تسلط بر جامعه جویدنی
Chewy چیزی نادر در تجارت الکترونیکی ایجاد کرده است: عشق واقعی از طرف مشتریان. یک پست اخیر در فیس بوک بیش از 3800 نظر ایجاد می کند-به دلیل نوشتن کپی هوشمند یا توجه به توجه ، اما به این دلیل که آنها فقط مردم را به اشتراک گذاری تجربیات واقعی خود دعوت کردند.
این ساخت و ساز تصادفی جامعه نیست. هنگامی که حیوانات خانگی مشتری از بین بروند ، Chewy هدیه هایی را برای تسلیت ارسال می کند. آنها بازده را بدون زحمت انجام می دهند. هنگام شرکت در رسانه های اجتماعی ، مانند گفتگو با یک دوست که واقعاً به چاه سگ شما علاقه مند است ، احساس می کند.
بینش استراتژیک: جامعه از طریق کمپین ها ساخته نشده است – این کار با توالی مراقبت ساخته شده است. هر تعامل فرصتی برای تقویت آنچه در واقع برند شما است.
اجازه غیر منتظره: انقلاب رقص نمایندگی ماشین نیوزیلند
یک نمایندگی کوچک اتومبیل در نیوزیلند با صدای رقص مرسوم ، مد روز پرید و بیش از 270،000 لایک به دست آورد – نه به این دلیل که این رقص انقلابی بود ، بلکه به این دلیل که کاملاً درگیر انرژی و شخصیت آن بود.
بیشتر فروشندگان خودرو به آنچه می دانند پایبند هستند: فروش تبلیغات تلویزیونی که به شما می گویند با فیلمنامه شور و شوق “پایین بروید”. اما وقتی مخاطب مجبور شد ببیند که کارکنان واقعی چگونه هستند ، چیزی تغییر یافت. مردم به طور ناگهانی می توانند تصور کنند که این فروشنده را نه به دلیل تخفیف ، بلکه به این دلیل که افرادی را که در آنجا کار می کردند دوست داشتند.
بینش استراتژیک: گاهی اوقات بزرگترین مزیت رقابتی شما این است که به مردم اجازه دهید واقعاً چه کسی باشید. وقتی همه افراد در صنعت شما یکسان به نظر می رسند ، اصالت به تمایز تبدیل می شود.
هنر نمایش: گوش دادن اجتماعی فعال که در واقع مهم است
هنگامی که جوش هارت ، بازیکن NBA ، به طور اتفاقی از مشتری ما ، مایک و ایکه در مصاحبه ای نام برد ، ما با زمان عالی و بازیگوش بودن معتبر وارد گفتگو شدیم. به همین ترتیب ، هنگامی که درک هاگ تامالی داغ داشت که بی احتیاطی در طول یک انتشار رسانه های اجتماعی روی میز خود نشسته بود ، ما متوجه و اظهار نظر کردیم. تبدیل یک مکان تصادفی از محصولات در یک لحظه واقعی اتصال.
آنها مشارکت گران قیمت برای نفوذ نبودند ، آنها مارک هایی بودند که توجه می کردند و هنگام ارائه فرصت ها انعطاف پذیری در واکنش داشتند.
بینش استراتژیک: لحظه بزرگ بازاریابی بعدی شما ممکن است بدون شما اتفاق بیفتد. گوش دادن اجتماعی فقط مربوط به نظارت بر نظارت نیست – این است که برای یک رابطه واقعی بیدار بمانید.
حداکثر قاب بازاریابی تأثیر ما (صرف نظر از بودجه)
1. واکه برند بالاتر از حجم
مارک هایی که از بین می روند ، لزوماً قدرتمندترین آنها نیستند -آنها معتبرترین خودشان هستند. وقت خود را صرف کنید ، نه تنها آنچه را که می گویید درک کنید ، بلکه همچنین چگونه آن را می گویید و چرا برای مخاطبان شما اهمیت دارد.
2. دعوت به جامعه پخش
به جای صحبت با مخاطبان خود ، فضاهایی را برای آنها ایجاد کنید تا با شما و یکدیگر صحبت کنند. جذاب ترین محتوا اغلب از طرف مشتریان شما ناشی می شود ، نه تیم محتوای شما.
3. چابکی فرهنگی در مورد برنامه ریزی کامل
توانایی پاسخگویی سریع و معتبر در لحظه های فرهنگی اغلب ماهها برنامه ریزی استراتژیک را پرتاب می کند. سیستم های ساختمانی که اجازه خودانگیختگی را در دستورالعمل های برند شما امکان پذیر می کنند.
4. تعهد پیشگیرانه به انتشار منفعل
مکالمه ها را مشاهده کنید که برند شما به طور طبیعی می تواند به ارزش کمک کند. گاهی اوقات بهترین بازاریابی در نظرات اتفاق می افتد ، نه پست اصلی.
5. شجاعت خلاقانه بر محتوای ایمن
محتوای امن اغلب یک محتوای فراموش شده است. مارک هایی که تعامل واقعی ایجاد می کنند ، آماده هستند تا آسیب پذیر ، بازیگوش و گاه به گاه ناقص باشند.
چرا بودجه های کوچک یک نیروی پنهان است
محدودیت ها می توانند خلاقیت را مشتعل کنند. بدون عصا هزینه های تبلیغاتی بزرگ ، شما مجبور می شوید روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید: وضوح ، اصالت و ارزش. بسیاری از تأثیرگذارترین کمپین های ما نه از بودجه های عمده بلکه از ایده های عالی ناشی از ضرورت ناشی می شود.
بازاریابی که طول می کشد – در هر بودجه
موفقیت پیش از رقابت نیست. این در مورد سواری خارجی ، لیست و نمایش برای این منظور است. این که آیا شما یک فروشگاه محلی هستید یا یک تجارت مقیاس پذیر ، اصل معتبر است: واقعی باشید ، مفید باشید ، حاضر باشید.
زیرا مردم بزرگترین هزینه ها را به خاطر نمی آورند. آنها مارک هایی را به یاد می آورند که باعث می شود احساس واقعی کنند.




