مقالات

تأثیر بر کسانی که در وبلاگ اتحادیه اروپا تجارت می کنند – اینترنت و رسانه های اجتماعی – 17 ژوئیه 2025.


قانون دسترسی اروپا (EAA) (دستورالعمل (EU) 2019/882) در حال معرفی الزامات جدید دسترسی است که در صورت وجود در اتحادیه اروپا در مورد طیف گسترده ای از محصولات و خدمات اعمال می شود و در تلاش برای بهبود دسترسی به افراد دارای معلولیت و بهبود عملکرد بازار واحد اتحادیه اروپا است.

EAA برای دستیابی به چه چیزی تلاش می کند؟
EAA اذعان می کند که تقاضا برای محصولات و خدمات مقرون به صرفه زیاد است و تعداد افراد معلول در حال افزایش است. محیطی که در آن محصولات و خدمات در دسترس تر باشند ، تعدادی از مزایای کلیدی وجود دارد ، به ویژه امکان جامعه بیشتر جامعه را فراهم می کند و زندگی مستقل افراد دارای معلولیت را تسهیل می کند.

تاکنون ، قوانین دسترسی در کشورهای مختلف عضو متفاوت بوده و باعث ایجاد یک تکه تکه شدن قانونی و افزایش وزن مکاتبات برای تجارت مرزی می شود. EAA در تلاش است تا با ایجاد الزامات مداوم در سراسر اتحادیه اروپا ، با این امر مقابله کند ، که به شرکت ها امکان می دهد محصولات و خدمات موجود را با کارآمدتر هجوم کنند.

برای اهداف EAA ، “شخص دارای معلولیت” مطابق با اختلالات جسمی ، روحی ، فکری یا حسی که در تعامل با موانع مختلف ممکن است مانع پارتیشن کامل و مؤثر آنها در جامعه بر اساس مساوی با دیگران شود ، تعریف شده است.

چه کسی در محدوده است؟
EAA برای تولید کنندگان ، واردکنندگان و توزیع کنندگان محصولات تحت پوشش که در بازار اتحادیه اروپا قرار می گیرند ، اعمال می شود. از دیدگاه ارائه دهنده خدمات دیجیتال ، در مورد کسانی که خدمات تحت پوشش ارائه می دهند یا پیشنهادهایی را برای ارائه چنین خدماتی به کاربران اتحادیه اروپا ارائه می دهد ، اعمال می شود. این طیف بالقوه گسترده ای است ، به ویژه در زمینه وب سایت هایی که کاربران مبتنی بر اتحادیه اروپا را ارائه می دهند (که احتمالاً تأمین کننده خدمات تجارت الکترونیکی در نظر گرفته می شود).

محصولات روکش شده

  • سخت افزار رایانه مصرف کننده و سیستم عامل آنها (به عنوان مثال ، دسک تاپ ، لپ تاپ ، تلفن های هوشمند و تبلت)
  • پایانه های پرداخت و ترمینال های خدمات تعاملی (به عنوان مثال دستگاههای خودپرداز ، غرفه های ثبت نام و ماشین های بلیط)
  • تجهیزات ترمینال کاربر برای دسترسی به ارتباطات الکترونیکی و خدمات رسانه ای سمعی و بصری (به عنوان مثال مودم ، روترها ، تلویزیون های هوشمند و دستگاه های پخش رسانه) استفاده می شود
  • خوانندگان الکترونیکی

خدمات تحت پوشش

  • خدمات الکترونیکی
  • خدمات ارتباطی الکترونیکی (از جمله ارتباطات اضطراری) (به عنوان مثال تلفن ، صدا از طریق IP (VoIP) ، ارتباطات ویدیویی و خدمات پیام رسانی)
  • خدمات ارائه دسترسی به رسانه های سمعی و بصری (به عنوان مثال وب سایت ها ، برنامه ها ، جعبه های تنظیم و خدمات تلویزیونی هوشمند که امکان دسترسی به محتوای سمعی و بصری را فراهم می کند)
  • خدمات بانکی کاربر
  • کتابهای الکترونیکی و نرم افزار متصل
  • برخی از رابط های دیجیتالی مربوط به حمل و نقل مسافر (به عنوان مثال وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه ، سیستم های بلیط برای خدمات حمل و نقل مسافر هوا ، اتوبوس ، راه آهن و آب ، با استثنائات)

به طور خاص ، خدمات تجارت الکترونیکی وب سایت ها یا برنامه های تلفن همراه را که فروش از راه دور کالاها یا خدمات را به کاربران تسهیل می کند ، ضبط می کند-این تعداد زیادی از وب سایت ها را که شامل فروشگاه های وب ساده ای هستند که کاربران را هدف قرار می دهند ، ضبط می کند. تأمین کنندگان چنین وب سایت ها یا برنامه های کاربردی باید معیارهای دسترسی دقیق ، از جمله شناسایی ، انتخاب ، پرداخت و کارکردهای خدمات مشتری را که درک می شوند ، کار ، قابل درک و پایدار برای کاربران دارای معلولیت را رعایت می کنند.

وظایف کسانی که در دامنه هستند
اپراتورهای اقتصادی مورد نیاز خواهند بود:

  • اطمینان حاصل کنید که محصولات و خدمات الزامات دسترسی عملکردی را که در ضمیمه I EA مشخص شده است ، برآورده می کنند. این شامل:
    • الزامات عمومی که در مورد کلیه محصولات/خدمات اعمال می شود (مانند ایجاد وب سایت ها و برنامه های آنلاین مرتبط ، و برنامه های تلفن همراه ، پذیرش (به عنوان مثال متن متن برای تصاویر) ، کار (به عنوان مثال فقط استفاده از صفحه کلید) ، قابل درک (به عنوان مثال فرمولاسیون شفاف) و پایدار (به عنوان مثال این ویژگی با ویژگی فناوری کمکی با ویژگی فناوری کمکی با ویژگی فناوری کمکی
    • الزامات خاص برای برخی از خدمات خاص و خاص اعمال می شود ، و اطمینان می دهد که پرونده های دیجیتالی کتاب الکترونیکی به درستی از فناوری پشتیبانی جلوگیری نمی کنند.
  • دستورالعمل های مقرون به صرفه ، بسته بندی و رابط های دیجیتال را ارائه دهید.
  • انطباق را از طریق مستندات فنی و محصولات CE نشان دهید.
  • اطلاعات واضح را در مورد دسترسی به خدمات موجود در قالب های مقرون به صرفه ارسال کنید (به عنوان مثال اطلاعات ارزیابی نحوه عملکرد خدمات با الزامات دسترسی EAA باید در شرایط و ضوابط وب سایت یا اسناد معادل آن گنجانده شود).

اگرچه برخی از استثنائات مبتنی بر “وزن نامتناسب” یا “تغییر اساسی” ماهیت اساسی محصول یا خدمات وجود دارد ، اما آنها باید به درستی ارزیابی و مستند شوند. مقامات ممکن است در هر زمان این اطلاعات را درخواست کنند.

برای خدمات دیجیتالی (از جمله تجارت الکترونیکی) ، EAA ادعا می کند که تعهدات شرکت های خصوصی با چهار اصل دسترسی در قانون موجود در اتحادیه اروپا که برای سازمان های بخش دولتی اعمال می شود ، یعنی: حساسیت ، بهره برداری ، درک و ثبات.

EAA هنگامی که محصولات یا خدمات مطابق با استانداردهای هماهنگ هستند ، فرضیه انطباق را ارائه می دهد. کمیسیون اروپا درخواست کرده است که تعدادی از استانداردهای هماهنگ ، از جمله به روزرسانی استانداردهای هماهنگ موجود برای محصولات و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات (EN 301 549) را تأسیس یا بررسی کند ، اگرچه انتظار نمی رود آنها فقط پس از 28 ژوئن 2025 نهایی شوند ، هنگامی که قوانین ملی برای کشور عضو اعمال EAA باید قابل اجرا باشد.

برای خدمات تجارت الکترونیکی ، استاندارد مربوط به دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) است که توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) تهیه شده است ، که شامل سه سطح از سطح انطباق A ، AA و AAA بر اساس چهار اصل فوق (حساسیت ، بهره برداری ، قابلیت درک و ثبات) است. نمونه هایی از الزامات WCAG شامل گزینه های متنی برای غیر متن (به عنوان مثال برای کسانی که به خوانندگان صفحه نمایش تکیه می کنند) ، محتوای صوتی (به عنوان مثال ، برای کسانی که دارای مشکل هستند) است ، و تضمین وب سایت ها فقط با استفاده از صفحه کلید می توانند پیمایش و بهره برداری شوند.

جدول زمانی اصلی

  • محصولات و خدمات جدید قرار داده شده در بازار یا ارائه شده از 28 ژوئن 2025 باید الزامات دسترسی EAA را برآورده سازد (کشورهای عضو اتحادیه اروپا متقاضی EAA باید از آن تاریخ اعمال شوند).
  • محصولات موجود مورد استفاده برای ارائه خدمات ممکن است تا سال 2030 ادامه یابد ، مشروط بر اینکه آنها جایگزین نشده باشند.
  • قراردادهای خدمات موجود ممکن است تا سال 2030 ادامه یابد ، مشروط بر اینکه آنها در غیر این صورت تغییر نکرده اند.
  • پایانه های خود خدمات استفاده شده قبل از سال 2025 می توانند تا 20 سال به فعالیت خود ادامه دهند.

کلید
در دامنه شرکت ها باید:

  1. محصولات و خدمات مربوطه را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا آنها در دامنه هستند و نقش تجارت را مشخص می کنند (به عنوان مثال تولید کننده ، وارد کننده ، ارائه دهنده خدمات).
  2. الزامات دسترسی خاص قابل استفاده را برای محصول یا خدمات مرور کنید و مطمئن شوید که آنها برآورده شده اند.
  3. در ارتباط با خدمات (از جمله خدمات الکترونیکی) ، آنها تضمین می کنند که اطلاعاتی که نحوه عملکرد خدمات را با الزامات دسترسی ارزیابی می کند ، به صورت کلی یا مستندات معادل ارائه می شود.
  4. بررسی قراردادها با اشخاص ثالث مربوطه (به عنوان مثال فروشندگان ارائه دهنده خدمات مرتبط).


Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا