روانشناسی بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی از کور کننده ترین حقایق در مورد رسانه های اجتماعی این است که موفقیت او در روانشناسی اصلی رفتاری انسان چگونه ریشه دارد. البته ، از دیدگاه منطقی ، شاخص های غرور مانند سهام ، لایک و نظرات به طور مستقیم هیچ ارزشی ایجاد نمی کنند ، اما آنها برای افزایش عزت نفس بالاتر و فراتر می روند و بر نحوه مجموعه ای گسترده جمعیتی از افکار و رفتار جمعیتی تأثیر می گذارند.
به عنوان مثال ، سناریویی را تصور کنید که در آن دو محصول در همان صفحه فیس بوک نشان داده شده است ، و یکی ده برابر بزرگتر از لایک همکاران شما است. هر بازدید کننده از صفحه به طور خودکار فرض می کند که این محصولی است که می تواند در صورت عدم وجود فروش بیشتری داشته باشد. با این حال ، این مثال فقط بیشتر از آن است که ثابت کند که این “شاخص های غرور” ممکن است قدرت بیشتری نسبت به فکر مشتریان داشته باشد. به عبارت دیگر ، با این حال ، آنچه می توانند نام خود را ارائه دهند ، به نظر می رسد آنها بیش از غرور به کشورهای شرکت کننده تأثیر می گذارد.
با توجه به آن ، بیش از این مشخص است که هر تاکتیک بازاریابی رسانه های اجتماعی تا حد زیادی به روانشناسی متکی است. بنابراین ، کشف و تحقیق در مورد این پیوندها می تواند برای درک شما در مورد نحوه کار این استراتژی ها شگفتی کند و به شما امکان می دهد تا از آنها کارآمدتر استفاده کنید. به طور کلی ، در اینجا برخی از پایه ها وجود دارد.
چرا مردم به اشتراک می گذارند
با ایجاد محتوای خود ، می توانید با زحمت دامنه خود را گسترش داده و ترکیبی از ارتقاء رسانه های اجتماعی رایگان و توصیه دهان به دهان (WOM) را بدست آورید. با این حال ، برای یادگیری نحوه تهیه محتوای خود ، مناسب برای به اشتراک گذاری ، ابتدا باید بدانید که چرا مردم ابتدا به اشتراک می گذارند.
اگرچه دلایل زیادی وجود دارد ، اما چندین مورد اساسی وجود دارد که قطعاً از هم جدا هستند. اول ، افراد محتوا را برای شناسایی خود به اشتراک می گذارند تا مشخص کنند که کدام یک از آنها در یک محیط آنلاین قرار دارند. در مرحله بعد ، مردم تمایل دارند فیلم های اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند ، به ویژه اگر فکر کنند می تواند برای شخصی که نزدیک به آن است مفید باشد یا اگر کسی که می شناسد می تواند چندین اعتقاد خود یا ارزشهای اساسی خود را در آنها تشخیص دهد. بنابراین ، انجام محتوای شما می تواند به شما در تقویت کار کمک کند.
یکی دیگر از مزیت های ایجاد یک محتوای آرامش بخش در این واقعیت نهفته است که برخی از افراد برای تماس با افرادی که احساس یکسان دارند ، با آنها تماس می گیرند. به عبارت دیگر ، آنها از محتوای شما به عنوان چراغ استفاده می کنند تا همه کسانی را که در حال حاضر پنهان شده اند متحد کنند. به همین دلیل ، ممکن است ایده خوبی باشد که در حالی که محتوای خود را بیان می کنید ، کمی عمومی تر و خاص تر نباشید (برای پوشش بیشتر).
سرانجام ، برخی از افراد برای حمایت از یک علت به اشتراک می گذارند. این به یکی از دو دلیل اتفاق می افتد:
- به منظور حمایت از علت ، آنها شایسته می یابند
- از این به عنوان روشی برای افزایش تعهد خود استفاده کنید و در نتیجه احساس ارزش خود را افزایش دهید.
به همین دلیل ، پیروی از آخرین روندها و وقایع در سراسر جهان ممکن است ارزش وقت شما را داشته باشد. با این حال ، به خاطر داشته باشید که به همان اندازه که برخلاف صدا ، بلایا و مباحث بحث برانگیز است ، معمولاً درصد بیشتری از درگیر شدن از همکاران معتدل خود را مشاهده می کنند.
حس تعلق
اگرچه آنها به طور پیش فرض باید مردم را متحد کنند ، اما احساس می کنید که چیزی را در شبکه های اجتماعی از دست می دهید. با ایجاد یک برند آنلاین جذاب ، می توانید به راحتی مخاطبان بیشتری را در راه خود مدیریت کنید و حتی جامعه خود را از مشتریان به عنوان گروهی معرفی کنید که گروه جمعیتی هدف شما بخواهند به هم وصل شوند.
“خودت باش ، هر کس دیگری قبلاً گرفته شده است.” اسکار وایلد
به گفته کارشناسانی که در طراحی وب شخصی درگیر هستند ، این کار با افزایش قرار گرفتن در معرض آنلاین شروع می شود ، اما باید با یک روش منحصر به فرد برای دفاع ، دنبال شود. این شامل تکنیک های بی شماری برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است ، همه آنها با هم کار می کنند تا یک برند و کاربران همگن ایجاد کنند.
تصویر 60،000 کلمه ارزش دارد
نکته بعدی که باید بدانید این واقعیت است که ذهن انسان توانایی پردازش تصویری از حدود 60،000 برابر سریعتر از محتوای متن را دارد. به همین دلیل حدود 90 درصد از کل اطلاعاتی که دریافت می کنیم بصری است. علاوه بر این ، این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که 8 از 10 نفر زحمت خواندن در امتداد عناوین را ندارند ، که در مورد بازاریابی محتوا نوعی وضعیت ناراحت کننده را ایجاد می کند. در حالی که برخی از نویسندگان پیشنهاد می کنند که ایجاد یک پوست متنی می تواند این اعداد را تقویت کند ، بهبود غوطه وری خواننده با یک تصویر خوب بسیار مؤثرتر است.
از طرف دیگر ، در عصر دستگاه های تلفن همراه ، باید مطمئن باشید که تصویری که استفاده می کنید به درستی در دستگاه های مختلف بهینه شده است. خوشبختانه ، زمان زیادی طول نمی کشد و حتی می تواند کاملاً خودکار باشد ، مشروط بر اینکه ابزارهای دیجیتالی مناسبی برای کار پیدا کنید.
سعی کنید احساسات را ضبط کنید
نکته دیگری که قطعاً باید امتحان کنید ، جلب احساسات است. می بینید ، یکی از دلایلی که توصیه ها بسیار مؤثر است این واقعیت است که جمع آوری چهره ای از مشتری خندان و رضایت بخش با یک سرویس عالی از هر نوع توصیه متن بسیار ساده تر است. این یکی از مواردی است که ممکن است بخواهید در محتوای خود تلاش کنید.
منبع تصویر whatsyourgrige.com
اگرچه بدیهی است که این بیشتر به محتوای بصری مانند فیلم و تصویر اشاره دارد ، اما عکسبرداری از احساسات در متن بسیار غیرممکن است. با این حال ، به مهارت ها و استعداد زیادی نیاز دارد.
یک قدم
به خاطر داشته باشید که همه آماده نیستند که بلافاصله مشتری پولی شوند. می بینید ، چرخه خرید چندین مرحله مختلف دارد ، اما همیشه در همان مکان شروع می شود. اولین تصور برند شما بر روی آنها باید تا حد امکان مثبت باشد. علاوه بر این ، برای ورود به یک پا در درب بدون ترساندن آنها با یک فروشنده محکم ، ممکن است بخواهید قبل از آماده شدن برای ساختن اصلی ، به مخاطبان خود فرصتی دهید تا یک تعهد کوچک انجام دهند. خوشبختانه برای شما ، رسانه های اجتماعی پر از فرصت های مشابه هستند و می بینید که چگونه دوست دارید ، اظهار نظر کنید و از هر تلاشی پیروی کنید.
در پایان روز ، اسرار بسیاری دیگر وجود دارد که می توانید آنها را اداره کنید. برخی از منابع افتخاری برای استفاده از تأثیرگذاری برای تقلید رضایت از روسای مشتری یا استفاده از داستانهایی که از تکنیک های برای برنده شدن در مشتریان خود استفاده می کنند. مهم نیست که چه رویکردی را انتخاب کنید. باید در نظر داشته باشید که کلید یک کمپین موفق بازاریابی در رسانه های اجتماعی در جذب سمت عاطفی (نه منطقی) ذهن مخاطبان شما نهفته است. همانطور که مایا آنجلو یک بار گفت ، “مردم آنچه را که شما گفتید فراموش می کنند ، مردم آنچه را که شما انجام داده اید فراموش می کنند ، اما مردم هرگز فراموش نخواهند کرد که چگونه آنها را احساس کرده اید.” نیازی به گفتن نیست ، این نقل قول الهام بخش باید یک اصل اساسی هر کمپین بازاریابی موفق در رسانه های اجتماعی باشد.
اعتبار دارایی نماد به Freepik می رود




