مقالات

7 قدم برای ماندن در مقابل رقبای خود


مراحل ماندن در مقابل رقبا در تجارت خود

“من اصرار خواهم کرد که رقیب من عالی ترین باشد ، بنابراین وقتی آن را کتک می زنم ، من به عنوان بزرگترین نامیده نمی شوم -من آن را از طریق اقدامات خود اثبات می کنم.” – جارود کینتز

دانستن رقابت شما بخشی جدایی ناپذیر در انجام کار است. با شناسایی رقبای خود و ارزیابی نقاط قوت و ضعف آنها ، زیرا مربوط به محصول یا خدمات شخصی شما هستند ، تجزیه و تحلیل رقابت برای پیش رو رقبای شما بسیار مهم است.

مدیریت مشاغل کوچک معمولاً بسیار رقابتی است. صاحبان مشاغل کوچک باید بیش از تلاش برای دستیابی به اهداف فروش خود کنار بیایند ، بنابراین باید رقبای خود را در مورد تجارت خود درک کنید.

برای یادگیری در مورد رقبای خود ، زمان لازم است ، نیاز به تحقیق و همچنین نظارت دارد. از همه مهمتر ، شما باید اطلاعات جمع آوری شده را به عمل تبدیل کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی – از کجا شروع می کنیم

بخش اول تحلیل رقابتی شما فقط به تحقیقات اساسی نیاز دارد. شما فقط در مورد تجارت رقیب خود حقایق آسان را جستجو و یادداشت خواهید کرد. برای این بخش شما باید تصوری از آنچه رقبای شما برای تجارت کوچک هستند ، از کجا می توانید وب سایت ها و صفحات رسانه های اجتماعی خود را پیدا کنید ، و ممکن است به مواد بازاریابی آفلاین خود مانند بروشور ، تبلیغات و پوستر دسترسی داشته باشید.

در اینجا مراحلی که برای شروع کار باید انجام دهید آورده شده است:

1. رقبای خود را لیست کنید

با ترسیم لیستی از حداقل سه رقم اصلی خود شروع کنید. مواردی را با یک محصول یا خدمات مشابه درج کنید زیرا آنها معمولاً در همان بازار خدمات شما خدمت می کنند. چنین اندازه ای نیز مهم است ، بنابراین به دنبال مشاغل کوچک یا متوسط باشید. از آنجا که زنجیرهای بزرگ اغلب یک رقیب مستقیم نیستند.

2. یک بررسی کوتاه بنویسید

شرح مختصری از تجارت رقیب بنویسید و اینکه چرا آنها را رقیب می دانید.

3. مشتریان را هدف قرار دهید

مشتریانی را تعیین کنید که رقبا تمایل به ترسیم دارند. مواد بازاریابی ، رسانه های اجتماعی ، وب سایت ، وبلاگ خود را که در آن تبلیغ می کنند ، جستجو کنید. این مطالب اطلاعاتی در مورد بازار هدف رقیب شما ارائه می دهد. این اطلاعات به احتمال زیاد شامل انواع داده های جمعیتی مانند سن ، مکان ، درآمد و در صورتی که یک محصول یا خدمات به طور خاص در جنسیت هدف قرار گرفته باشد.

همچنین ، رقابت شما ممکن است پیام های بازاریابی جداگانه ای برای بخش های مختلف جمعیتی آن داشته باشد.

4. قیمت رقبا

حتماً لیست کنید که چگونه رقبای شما از محصولات و خدمات خود قدردانی می کنند. اطلاعات دیگری را به عنوان قیمت کارتهای اعتباری یا خرید اقساط ، قیمت بسته های محصولات و خدمات و البته هزینه های تحویل درج کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی در عمق

قیمت گذاری رقبا

پس از جمع آوری اصول برای رقبای تجاری خود ، وقت خود را عمیق تر کنید و در پشت استراتژی های صحنه خود کاوش کنید.

5. استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید

بازاریابی یکی از اصلی ترین زمینه هایی است که شما مستقیماً با آن رقابت خواهید کرد ، شما رقابت خود هستید. بیشتر مشاغل کوچک که منابع لازم برای شرکت در برنامه های گران قیمت بازاریابی را ندارند ، اما ضروری است که مشتریان شما با شرکت شما و پیام آن آشنا شوند ، زیرا احتمالاً هنگام خرید خود شما را انتخاب می کنند.

استراتژی بازار

درک پیام های بازاریابی رقبای خود و همچنین خود مهم است. به زیر امتیاز دهید:

  • بازاریابی چاپی
  • رسانه های اجتماعی
  • وب سایت
  • وبلاگ
  • تبلیغ
  • تبلیغات ، فروش یا رویدادها
  • مشارکت

6. تمام مزایای رقابتی را تعیین کنید

در صورت وجود ، می توانید بدانید که چه مزیت رقابتی دارد. آنها چه چیزی را ارائه می دهند که دیگران نیستند؟ چگونه آنها از رقابت خود بهتر عمل می کنند؟

به برخی از این گزینه ها نگاه کنید:

  • با هدف یک بازار بسیار خاص
  • قیمت های پایین تر
  • تخفیف ها و تبلیغات مکرر
  • محل
  • بازاریابی جذاب (مانند تصاویر به یاد ماندنی ، برچسب ها یا خنجر)
  • یک مخاطب بزرگ آنلاین از طریق وب سایت ، وبلاگ یا حساب های رسانه های اجتماعی آنها
  • طیف گسترده تری از محصولات و خدمات

وقتی این فرصت ها را مرور می کنید ، مزیت رقابتی خود را در نظر بگیرید و مناطقی را پیدا کنید که بتوانید بهتر از رقبای خود عمل کنید.

7. قوی و ضعف رقبا

همانطور که تحقیقات رقبای خود را تکمیل می کنید ، زمان خلاصه و تجزیه و تحلیل است. همه جنبه های رقابت را لیست کنید و هم نقاط قوت و ضعف را علامت گذاری کنید. در نقاط قوت ، به خاطر داشته باشید که چقدر مجهز به مقابله با این نقاط قوت و چگونگی پیشی گرفتن از آنها در جای دیگر هستید.

از نقاط ضعف آنها همین رویکرد را بگیرید. آیا نقاط ضعف آنها برای شما است؟ آیا رقبای شما می توانند به راحتی بر نقاط ضعف خود غلبه کنند و اگر چنین باشد ، آیا این امر بر تجارت شما تأثیر می گذارد؟

رقابت را بدانید

اگر مراحل را دنبال کرده اید و یک تحلیل رقابتی را به اتمام رسانده اید ، درک کاملی از رقبای خود و همچنین تجارت خود خواهید داشت. اکنون زمان عمل است.

بینش های جدیدی که آموخته اید ممکن است نیاز به تغییرات لازم در برنامه کاری شما داشته باشد. آیا نیاز به تنظیم قیمت های خود دارید – آیا باید مسیرهای بازاریابی را هدایت کنید؟ آنالیز را مرور کنید – مراحل را بردارید!

شما نیازی به مبارزه با رقبای خود در همه جنبه های انجام کار ندارید – همه چیز از بازاریابی گرفته تا کیفیت محصولات یا خدمات – اما برای افزایش مزیت رقابتی خود باید روی چند مورد تمرکز کنید.

بدون تنظیم برنامه های خود به هیچ وجه ، تجارت شما می تواند از رقابت دشوار خسته شود. به خاطر داشته باشید که یک تجارت رقابتی احتمالاً تجزیه و تحلیل رقابتی از تجارت شما نیز انجام می دهد.

بیایید خلاصه کنیم!

مربوط به اینفوگرافیک

وضعیت اجتماعی هنگام صحبت از مزیت رقابتی برخوردار است شما رقابت کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی ما در صدر روندها باقی مانده و بهترین تصویر را به صورت آنلاین به شما می دهند! کارشناسان سئو ما اولین کسی هستند که در مورد هرگونه تغییر در Google و نحوه قرار دادن شما و نگه داشتن شما در صفحه اول جستجو برای مشتریان خود آگاهی دارند.


Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا