AI Anablement بدون خرید مشتری به قانون برای قانون اینترنت و رسانه های اجتماعی-13 فوریه 2025 ادامه دارد.

تصور کنید که در یک شرکت مشاوره همکار هستید. شما از دیدن یک دکمه جدید “AI Assist” که یک روز صبح از طریق ایمیل در برنامه شما ظاهر می شود ، تعجب می کنید. بدون هیچ گونه آموزش یا راهنمایی از بخش فناوری اطلاعات شرکت شما ، تصمیم می گیرید با درخواست AI ، آن را امتحان کنید تا پاسخی به درخواست مشتری در مورد پیامدهای مالیاتی برای ادغام پیشنهادی ارائه دهد. هوش مصنوعی با اطمینان پاسخی را ایجاد می کند که به نظر حرفه ای و خوب نوشته شده است ، که شما به سرعت آن را مرور و ارسال می کنید. سه روز بعد ، شریک مدیریت شما با شما در دفتر خود تماس می گیرد – AI مقررات مالیاتی منسوخ را ذکر می کند و ساختاری را توصیه می کند که مسئولیت قابل توجهی را برای مشتری ایجاد کند. این حادثه باعث معاینه داخلی اضطراری می شود و نشان می دهد که ده ها نفر از کارمندان هفته ها از یک عملکرد AI حل نشده استفاده کرده اند و به طور بالقوه شرکت را در معرض مسئولیت حرفه ای و آسیب رساندن به روابط مشتری قرار می دهد.
این ممکن است مانند داستان داستان مدرن به نظر برسد لباس یک قسمت ، اما این یک واقعیت است که برخی از ارائه دهندگان نرم افزار نصب آرام از قابلیت های تولید کننده هوش مصنوعی را بر روی سیستم عامل های خود آغاز کرده اند و این ویژگی ها را بدون اطلاع مدیران فناوری اطلاعات از مشتریان تجاری خود فعال می کنند. ارائه دهندگان اصلی نرم افزار دستیاران و ویژگی های هوش مصنوعی را از طریق به روزرسانی های روتین پلتفرم مستقر کرده اند ، که اساساً این قابلیت های داده های زنده شرکت را بدون اجازه صریح مشتریان خود آزمایش می کنند. عمل اجرای “هوش مصنوعی پنهان” فراتر از صدور ساده ویژگی ها است – برخی از تأمین کنندگان شروع به شامل داده های مشتری در فرآیندهای آموزش هوش مصنوعی خود از طریق تنظیمات پیش فرض می کنند و به سازمان ها نیاز دارند تا به جای به دست آوردن مجوز مقدماتی ، این ویژگی ها را به طور فعال غیرفعال کنند. این رویکرد پروتکل های سنتی را برای اجرای نرم افزار برای شرکت ها معکوس می کند که در آن فرصت های جدید معمولاً قبل از فعال سازی نیاز به تأیید اداری دارد.
این که آیا آنها بی سر و صدا هوش مصنوعی را با داده های مشتری آموزش می دهند ، این داده ها را به الگوریتم های هوش مصنوعی (که باعث کنترل FTC می شود) ارسال می کنند یا چت بابات را بدون آشکار کردن ماهیت پلتفرم خود معرفی می کنند ، گرایش صنایع را از بانکداری و فناوری ، به سلامتی و موارد دیگر پوشش می دهد. (اگرچه بسیاری از کاربران در اروپا از قبل از چنین جمع آوری داده ها از قوانین داده های اتحادیه اروپا و انگلیس محافظت می شوند.)
قبل از اجرای تأمین کنندگان ابزارهای هوش مصنوعی در خدمات خود ، دریافت مشتریان مشتری یک گام اصلی در جلوگیری از بسیاری از زمینه های ممکن برای معدن قانونی و اخلاقی است.
درک اصل امتناع
استقرار ویژگی ها و آموزش های هوش مصنوعی نیاز به یک رویکرد عمدی دو جانبه برای رضایت مشتری دارد.
اول ، سازمان ها ممکن است قبل از اجازه ویژگی های هوش مصنوعی در محصولات یا خدمات خود ، مجوز صریح دریافت کنند. حتی اگر این ابزار یک آزمایش یا یک عملکرد بتا باشد ، مشتریان از دسترسی زودرس کمتر هیجان زده می شوند و نگران این هستند که عملکرد توانایی نشت داده ها را ایجاد می کند ، آنها را مطابق تعهدات خود به مشتریان یا تنظیم کننده های خود می آورد یا در مدیریت کلی هوش مصنوعی آنها قرار نمی گیرد. دکمه لغو دفن با ویژگی “گنجاندن” بسیار متفاوت است که می تواند مؤلفه AI را برای کاربران آشکار کند. تورین کلوسوفسکی ، فعال امنیت و حریم خصوصی می گوید: “بیشتر شرکت ها اصطکاک را اضافه می کنند زیرا می دانند که مردم به دنبال آن نخواهند بود.” کابلS “ورود بر خلاف امتناع جایی که باید بدانید آنجا بود ، یک عمل هدفمند خواهد بود.”
دوم و به همان اندازه مهم ، سازمان ها می توانند قبل از استفاده از داده های مشتری برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود مجوز جداگانه ارائه دهند. شرکت ها برای ساخت مدل های جدید هوش مصنوعی به داده های عظیمی نیاز دارند. در کاربرد خود برای رقابت ، بسیاری راه هایی برای مصرف داده های کاربر که قبلاً به آنها دسترسی دارند – بدون آگاهی مشتری پیدا می کنند. به عنوان مثال ، برخی از سازمان ها شرایط خوبی را به توافق نامه های خدمات خود ارسال کرده اند که به آنها امکان می دهد داده های پیش فرض کاربر را خراب کنند.
با فعال کردن هر دو ویژگی هوش مصنوعی و استفاده از داده های آموزش بسته به تأیید صریح مشتری ، سازمان ها احترام به استقلال مشتری را نشان می دهند ، ضمن اینکه خود را از خطرات نظارتی و شهرت ناشی از عملکرد غیرقانونی هوش مصنوعی محافظت می کنند.
خطرات غیر وابسته: حریم خصوصی و عواقب نظارتی
علاوه بر اینکه یک مسئله اخلاقی است ، توابع AI که بدون ورود صریح فعال می شوند ممکن است قوانین اساسی حمایت از داده ها مانند مقررات حفاظت از داده های عمومی GDPR EU (GDPR) یا قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کننده کالیفرنیا (CCPA) را نقض کنند. اتحادیه اروپا همچنین سال گذشته قانون هوش مصنوعی را به اتفاق آرا تصویب کرد و با تمرکز بر استفاده پرخطر از فناوری و الزامات شفافیت برای بزرگترین مدل ها.
اتحادیه اروپا پس از صدور بیش از 2000 جریمه تا مارس 2024 به ویژه مشغول کار ماند. چنین شرکتی با راه اندازی شخصی برای شناخت شخصی ، Clearview AI ، اخیراً پس از عدم متوقف کردن چندین تخلف GDPR ، توسط هلند بیش از 30 میلیون دلار تحت تأثیر مجازات قرار گرفت. همراه با جریمه های شدید ، آسیب بالقوه شهرت از درمان داده ها با سهل انگاری قابل ارزیابی نیست.
در همین حال ، با پشتیبانی از فرصت های عملکرد قدرتمند ایالت کالیفرنیا ، CCPA به طور فعال داده ها را اجرا می کند. این سازمان با هدف پخش خدمات ، برنامه های کاربردی تلفن همراه و وسایل نقلیه مرتبط از جمله دیگر انجام شده است. در سال 2024 ، ایالت همچنین مقررات خاصی را با هدف تأثیر هوش مصنوعی در صنایع پرخاشگر ارائه داد. این قوانین به مشاغل نیاز دارد تا هنگام تصمیم گیری های مدیریت شده توسط هوش مصنوعی ، به مشتریان اطلاع دهند تا زمینه های مهم مانند وام ، بیمه یا دسترسی به مراقبت های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهند. اگر در نظر نگیرید ، می تواند منجر به جریمه های قابل توجه و خسارت شهرت شود ، انتظارات مشاغل را برای اولویت بندی شفافیت و به دست آوردن رضایت آگاهانه قبل از استقرار تصمیمات AI تعیین کنید.
عدم شفافیت پیرامون اجرای هوش مصنوعی ممکن است مشتریان را در معرض خطرات قابل توجهی از انطباق ، به ویژه در صنایع تحت نظارت نظارتی قرار دهد. هنگامی که تأمین کنندگان ویژگی های هوش مصنوعی را بدون رضایت مشتری فعال می کنند ، ممکن است سهواً به داده های حساس مشتری به روش هایی که خلاف سیاست ها یا توافق نامه های تعیین شده است دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر مشتری خدمات مالی ناآگاهانه به AI ارائه دهنده AI اجازه دسترسی به داده های شخصی حساس را می دهد ، مشتری ممکن است ممیزی را برای شیوه های نادرست پردازش داده های شخصی انجام دهد. این می تواند منجر به سؤالاتی شود که نیاز به توجه (MRA) از تنظیم کننده های سیگنالینگ سیگنالینگ که نیاز به اصلاح فوری ، کنترل بیشتر یا جریمه دارند. به همین ترتیب ، مشتریان می توانند هنگام گزارش شیوه های مدیریت داده خود ، تنظیم کننده ها را به طور غیر ارادی تنظیم کنند ، زیرا آنها نمی توانند در مورد فرآیندهای حرکت AI که در سیستم عامل های شخص ثالث تعبیه شده اند ، بدانند. مقامات نظارتی این شکاف ها را تقریباً در نظر می گیرند ، اغلب مجازات هایی را برای عدم رعایت مجازات می کنند یا به اقدامات اصلاحی اضافی نیاز دارند. در منظره ای از افزایش هوشیاری نظارتی با توجه به هوش مصنوعی ، استفاده از خانه از هوش مصنوعی به راحتی می تواند به هزینه های مالی و عملیاتی قابل توجهی برای مشاغل متکی به راه حل های تکنولوژیکی شخص ثالث تبدیل شود.
اخلاق استفاده بی خانمان از هوش مصنوعی
شفافیت برای استفاده از هوش مصنوعی باید قابل مذاکره باشد. علاوه بر تدوین قوانین پیرامون هوش مصنوعی ، شرکت ها همچنین وظیفه اخلاقی دارند تا اطمینان حاصل کنند که مشتریان از استفاده از داده های خود آگاه هستند.
تا کنون ، تنظیم چنین رفتاری دشوار است ، اما یونسکو از جمله کسانی است که دستورالعمل های اخلاقی را ارائه می دهند. این چارچوب ، توصیه ای برای اخلاق هوش مصنوعی ، توسط 193 کشور در سال 2021 به تصویب رسیده است. “در هر زمینه دیگر ، قطب نما اخلاقی معتدل تر از هوش مصنوعی است.” با توجه به داده ها ، توصیه ها بر “شفافیت ؛ اقدامات احتیاطی مناسب برای پردازش داده های حساس ؛ سطح مناسب محافظت از داده ها ؛ طرح ها و مکانیسم های پاسخگویی مؤثر و معنی دار” ، از دیگر نقاط تماس تأکید می کنند.
از آنجا که شرکت ها به طور فزاینده ای هوش مصنوعی را در عملیات خود قرار می دهند ، آنها مسئولیت اخلاقی در اطلاع رسانی به مشتریان را بر عهده می گیرند که چگونه داده های آنها جمع آوری ، پردازش شده و به طور بالقوه دگرگون می شود. اگر استفاده از هوش مصنوعی مستند یا فاش نشده باشد ، اعتماد به نفس مشتری را تضعیف می کند و خطرات آن را با استفاده از استقلال مصرف کنندگان تضعیف می کند و آنچه را که می تواند یک نگرش سودمند به شخص پر از سوء ظن و ابهام اخلاقی باشد تبدیل می کند.
نتیجه گیری: شمول مؤثر چگونه به نظر می رسد
شیوه های مؤثر در انتخاب ابزار هوش مصنوعی فراتر از یک چک-چک-اطمینان از اعتماد به نفس می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند ، شفافیت را تضمین کند و مشتریان را قادر می سازد در مورد استفاده از داده ها و فناوری ها تصمیم گیری آگاهانه بگیرند. ما با گام های مفید برای تأمین کنندگان و مشتریان آنها ، گنجاندن مؤثر به نظر می رسد:
- مکانیسم رضایت صریح: فروشندگان می توانند تضمین کنند که مشتریان به طور فعال با ویژگی های دارای هوش مصنوعی فعال از طریق یک فرآیند امتناع روشن و مبهم در دسترس برای مدیر بالاترین سطح موافق هستند.
- کنترل های هوش مصنوعی شخصی: فروشندگان باید تنظیمات پیکربندی را برای ویژگی های AI در شرکت ارائه دهند ، که به مدیر اجازه می دهد تا بدون نقض تجربه کلی نرم افزار خود ، ویژگی های خاص را تغییر یا غیرفعال کند.
- گزینه هایی برای رضایت دقیق: فروشندگان می توانند کنترلر ، و همچنین توسط کاربران خاص را برای نحوه استفاده از داده های آنها ، از جمله گزینه های جداگانه پردازش داده ها ، تصمیم گیری با مدیریت AI و آموزش مدل ها برای اطلاعات شخصی یا حساس ، ارائه دهند.
- اعلان های دقیق مشتری: فروشندگان می توانند از طریق چندین کانال ، مانند هشدارهای ایمیل ، پیام های برنامه یا تابلوهای مدیریتی ، از طریق فعال سازی ویژگی AI به مشتریان اطلاع دهند.
- اقدامات احتیاطی قرارداد: هنگام مذاکره در مورد توافق نامه های نرم افزاری ، مشتریان می توانند به آنها بپیوندند تا مقرراتی را در بر بگیرند که به ارائه دهندگان نیاز دارند تا صریحاً کلیه عملکردهای هوش مصنوعی را فاش کنند و استفاده از داده های مشتری را برای آموزش مدل بدون رضایت کتبی قبلی منع کنند.
شرکت هایی که اولویت شفافیت را ارائه می دهند و مشتریان را نسبت به استفاده از هوش مصنوعی کنترل می کنند ، احترام به استقلال و مسئولیت پذیری ایجاد مشارکتهای ماندگار را نشان می دهند.
مقالات مرتبط
با داده های خود تماس بگیرید: نحوه تهیه محتوا برای به دست آوردن بهترین مقدار از هوش مصنوعی خود




