مقالات

“Mastermind” در مالکیت IP حقوق اینترنت و رسانه های اجتماعی – 3 ژوئن 2025.


پس از سالها بزرگ شدن قراردادی ، اختلافات عمومی و از سرگیری استراتژیک ، تیلور سویفت به چیزی دست یافته است که مجریان ضبط جهانی کمی ندارد: اکنون او ضبط های اصلی کل کاتالوگ موسیقی خود را دارد.

در تاریخ 30 مه 2025 ، سوئیفت اعلام کرد که کپی رایت را در کارشناسی ارشد اصلی خود از پایتخت شمروک ، شرکت سرمایه خصوصی که آنها را از موسیقی در ایتاکا با اسکوتر خریداری کرده است ، به دست آورده است.

داستان اربابان او: تکلیف ، مجدداً تنظیم و کنترل
درگیری سوئیفت در سال 2019 آغاز شد ، هنگامی که ایتاکا هولدینگز گروه بزرگ برچسب ماشین را – به همراه ضبط های اصلی شش آلبوم اول سوئیفت – بدون اطلاع و رضایت وی به دست آورد. علیرغم تلاش های سوئیفت برای بازیابی ملک ، این حقوق دوباره به شمروک فروخته شد ، سوئیفت به دلیل ادامه سهم مالی براون از شریک زندگی خودداری کرد.

این معاملات پیامدهای غالباً مورد غفلت بندها را برای سوء استفاده از قراردادهای ضبط ارثی افزایش می دهد. در حالی که هنرمندان معمولاً اموال خود را در خود حفظ می کنند ترکیببیشتر معاملات معاملات ، مالکیت حق چاپ را در سوابق اساسی برچسب منتقل می کنند و به برچسب اجازه می دهند تا این حقوق را بدون رضایت هنرمند منتقل کند و سازندگان را بدون توسل به ترک می کند. از دیدگاه حقوقی ، این امر بر اهمیت هنرمندان برای شامل مقررات مناسب برای هنرمند-به عنوان حق رضایت ، حقوق برای اولین بار امتناع یا حک کردن IP های انتقادی در توافق نامه های ضبط اصلی تأکید می کند.

Swift قادر به استقرار انتقال حقوق نیست ، از یک ماده کلیدی قانون حق چاپ در ایالات متحده استفاده می کند: حق چاپ در یک سوابق صوتی فقط از تثبیت خاص و اصلی محافظت می کند – بدون سوابق بعدی از همان ترکیبات. این به او اجازه می داد نسخه های جدیدی از آهنگ های قبلی خود را ضبط و منتشر کند ، هر کدام به عنوان “نسخه تیلور” تعیین شده اند. در حالی که ثبت مجدد بندها در قراردادهای این هنرمند معمولاً این حق را برای مدت زمان محدود محدود می کند ، پیروی از Swift با این مهلت ها مسیری باریک اما مؤثر برای بازگرداندن کنترل تجاری و خلاقانه به او داد.

نسخه تیلور برای به دست آوردن ملک
ابتکار عمل تیلور سوئیفت به نمونه ای قابل توجه از چگونگی استفاده هنرمندان می تواند از مقررات قراردادی ، تأثیر بازار و ابزارهای حقوقی برای تغییر حقوق خود تبدیل شود. آلبوم های مجدداً ، که اغلب همراه با آهنگ های بی پاسخ “طاق” منتشر می شوند ، که اغلب از نسخه های اصلی خارج می شوند. بی باک (S)نسخه تیلور) ، به عنوان مثال ، بیش از یک میلیون واحد آلبوم معادل در سال اول خود به فروش می رسد – یک فانوس دریایی از ارائه اصلی در همان دوره فراتر رفت.

نسخه های تیلور فقط یک پروژه خلاق نیستند – آنها دارایی های تجاری استراتژیک هستند. Swift با انتقال مجوز و تعامل فن به سوابق جدید ، Swift توسط Originals قابل ملاحظه ای است. این فشار بازار ، همراه با ارتباطات عمومی خود ، یک اهرم ایجاد کرد که در نهایت منجر به دستیابی به او از اربابان اصلی تحت شرایطی شد که وی به عنوان “بدون مشارکت ، بدون استقلال کامل” توصیف نکرد.

آخرین بار (ها): همه هنرمندانی که قبلاً آمده بودند
احیای سوئیفت توسط اربابانش برجسته است ، اما او اولین مجری نیست که باعث ایجاد ساختار غالب ملک در صنعت موسیقی می شود.

تلاش های پل مک کارتنی برای بازگرداندن حقوق در کاتالوگ آهنگ بیتلز پس از به دست آوردن وی و بعداً بدون درگیری وی فروخته شد ، نشان دهنده تعداد دیرینه در کپی رایت موسیقی است. مک کارتنی ده ها سال را صرف تلاش برای کنترل سهم خود از حقوق بشریت بیتلز کرد ، که مدتها قبل از آنکه وی توسط مایکل جکسون برای کاتالوگ در سال 1985 شناخته شود ، آغاز شد. در سال 2017 ، مک کارتنی به توضیح واحدها اشاره می کند. این ماده به نویسندگان اجازه می دهد تا نقل و انتقالات حق چاپ قبلی را بین 56 تا 61 سال پس از ثبت نام فسخ کنند. این پرونده با اطمینان ترتیب داده شد و مک کارتی مالکیت بسیاری از برجسته ترین آثار بیتلز را به دست آورد.

در حالی که مک کارتنی سوابق اصلی بیتلز را ندارد ، سایر پیمانکاران با موفقیت کنترل خود را دوباره به دست آورده اند. در سال 2014 ، پرنس – چه کسی می داند ، “اگر شما استادان خود را ندارید ، استاد شما صاحب شما است.” – با برادران وارنر برای بازگرداندن مالکیت اربابان اولیه خود پس از یک اختلاف بسیار ناراضی ، به توافق رسید. تغییر نمادین نام او و کمپین کنترل هنری گسترده تر تأثیر ماندگار بر صنعت داشت. در سال 2004 ، جی Z به عنوان بخشی از توافق خود برای خدمت به عنوان رئیس جمهور دف جم ، از مالکیت اربابان خود مذاکره کرد. و متالیکا پس از انقضاء قرارداد خود با وارنر موسیقی ، در سال 2012 کنترل کاتالوگ خود را دوباره به دست آورد.

اگرچه هر یک از این تلاشها قابل توجه بود ، رویکرد سوئیفت – ترکیبی از استراتژی تجاری ، پیروی از قراردادها و قانونی ، تعهد طرفداران و کسب نهایی – همگرایی منحصر به فرد قانون ، اهرم و تأثیر عمومی را متمایز می کند.

نبوت: پیامدهای قانونی برای هنرمندان و مشاوران
داستان سوئیفت بیش از یک حکایات مشهور یا یک اختلاف نظر بالا است. وی درسهای مهم را برای وکلا در مشاوره ضبط کنندگان ، حقوق و سرمایه گذاران در محتوای IP نشان می دهد:

  • مقررات جایزه: جایزه غیرقابل قبول سوابق اصلی در قرارداد اصلی SWIFT فروش کاتالوگ خود را بدون اطلاع و رضایت امکان پذیر کرد. هنرمندان و مشاوران آنها باید مذاکره در مورد چنین بندهای واگذاری را در نظر بگیرند تا بتوانند اولین رضایت امتناع یا الزامات IP با ارزش بالا را شامل شوند ، به خصوص برای IP های با ارزش بالا. همچنین می توان مذاکره در مورد معامله ای که در آن هنرمند مالکیت استادان را حفظ کرده یا یک معامله صدور مجوز را حفظ کند ، نه یک کار سنتی. این امر از مشکلی که Swift کاملاً با آن روبرو است جلوگیری می کند. اگرچه این ساختارهای هنری هنوز به طور پیش فرض نیستند ، اما به خصوص با مدل های برچسب جدیدتر و سیستم عامل های “خودتان این کار را انجام دهید” رایج تر می شوند.
  • ثبت مجدد بندها: ضبط مجدد Swift پس از انقضاء دستور العمل شش ساله قرارداد برای استاندارد ثبت نام در بسیاری از توافق های صنعتی منتشر شد. گزارش شده است که این برچسب ها برای گسترش این بندها و اضافه کردن Insiloti ها گزارش شده است ، و استراتژی موفقیت آمیز نسخه تیلور سوئیفت تیلور احتمالاً جلوگیری از محدودیت های طولانی را دشوار می کند مگر اینکه هنرمند دارای اهرم قابل توجهی برای مذاکره باشد. وکلا از هر دو طرف باید وضوح و عدالت را تضمین کنند ، به ویژه هنگامی که این بندها می توانند بر استقلال خلاق آینده تأثیر بگذارند.
  • یک استراتژی بازاریابی بر سر داروهای قانونی: استفاده از سوئیفت از فشار اقتصادی و معتبر نشان می دهد که تاکتیک های تجاری می توانند اختلافات دادگاه را تکمیل یا جایگزین کنند. پرونده وی حاکی از آن است که تأثیر بر طرفداران و مجوزها در برخی شرایط ممکن است ارزش تجارت دارایی های مورد مناقشه را تغییر دهد.
  • ملک به عنوان مذاکره کننده اهرم: مدل سوئیفت در حال حاضر بر هنرمندان جدید تأثیر گذاشته است که برخی از آنها از ابتدا در حال مذاکره در مورد ساختارهای جایگزین IP هستند. تجربه او به طور جدی در حال تغییر نحوه تهیه توافق نامه های ضبط و چه حقوق حقوق در تلاش برای حفظ است. خواننده پاپ جوجو به دلیل ایده تقویت دو آلبوم اول خود در سال 2018 پس از اینکه برچسب وی از انتشار آنها Digit امتناع ورزید ، به Swift اعتبار داد.

پایان -بازی
کسب تیلور سویفت از کارشناسی ارشد وی یک مطالعه مدرن در مورد این پرونده در بازگرداندن حقوق است. این تعامل بین قانون کپی رایت ، ساختار قراردادها و موقعیت استراتژیک را نشان می دهد. قلعه ها ، این نشان می دهد که شرایط قانونی قرارداد – اگر با اندیشه آماده نشده باشد – می تواند عواقب قابل توجهی برای سازندگان ، حقوق حقوق و صنعت به طور کلی داشته باشد. برای متخصصان حقوقی که به هنرمندان ، برچسب ها یا سرمایه گذاران توصیه می کنند ، مسیر Swift هم یک داستان هشدار دهنده و هم یک برنامه استراتژیک برای تراز کردن کنترل خلاق با ملک ارائه می دهد.

برای ایده بیشتر در مورد قراردادهای سرگرمی ، استراتژی های حق چاپ و استراتژی های موسیقی ، Contact Pillsbury Winthrop Shaw Pittman LLP.


Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا