مقالات

Meta Ads Evolution و Creative Control



زمانی بود که تبلیغ کنندگان فیس بوک تقریباً کنترل کامل بر روی تبلیغات خود را داشتند. تبلیغات منفرد شامل:

  • یک تصویر یا فیلم
  • یک متن اصلی
  • عنوان
  • شرح

هیچ گونه تغییر نسبت ابعاد مشاهده نشد. یک اندازه (معمولاً 1.91: 1 ، اما بستگی به نوع تبلیغ دارد) در همه جا استفاده می شود. اگر می خواهید نسخه متفاوتی از تبلیغات را برای موقعیت مکانی نشان دهید ، باید یک مجموعه تبلیغاتی جداگانه و تبلیغات را برای آن ایجاد کنید.

به دلیل این ساخت و ساز ساده ، تبلیغ کنندگان چشم انداز روشنی برای آنچه انجام داد و کار نکرد. آنها تبلیغات مختلفی را برای آزمایش ترکیب تبلیغات و خلاقیت ایجاد می کنند. آنها کنترل داشتند.

این تنظیم در سالهای اول آگهی فیس بوک معنی دارد. اما با افزایش موقعیت ها و اتوماسیون ، حفظ این سطح کنترل ، اگر غیرممکن باشد ، دشوار شده است.

بیشتر تبلیغ کنندگان سازگار نشده اند. آنها هنوز هم به یک نسخه تبلیغاتی و خلاق نزدیک می شوند ، گویی که هر دو این سطح کنترل را حفظ می کنند و حفظ می کنند. اما واقعیت بسیار متفاوت است.

اوایل دوره سادگی (قبل از سال 2017)

در سال 2013 و 2014 ، تبلیغ کنندگان مجموعه محدودی از مکان ها را داشتند:

  • برآمدگی های کوتاه در دسک تاپ
  • اخبار موبایل
  • ستون سمت راست روی دسک تاپ
  • ستون سمت راست دستگاه های تلفن همراه

در اینجا یک عکس صفحه از ویرایشگر Power وجود دارد ، که نشان می دهد چگونه ما آن را انتخاب کردیم …

این همه بود نیاز کمی به تغییرات وجود دارد و متا امکان سفارشی سازی با قرار دادن را نشان نمی دهد. دارایی در همه جا استفاده می شود.

تا پایان سال 2017 ، همه چیز پیچیده تر شد. 12 موقعیت رسمی وجود داشت …

فیس بوک:

  • انتشار گازهای
  • مقالات فوری
  • فیلم ها در یک جریان
  • ستون سمت راست
  • فیلم های پیشنهادی

اینستاگرام:

شبکه مخاطبان:

  • فیلم ها در یک جریان
  • پاداش فیلم ها

مسنجر:

این برنامه افزودنی باعث شد تا تبلیغ کنندگان به طور گسترده فکر کنند. ابزارهای ایجاد تبلیغات هنوز در حال چرخش در اطراف ترکیبات ثابت هستند ، مگر اینکه شما آماده ایجاد هرگونه تبلیغ برای هر مکان باشید.

حتی با 12 مکان ، یک تبلیغ هنوز ترکیبی از کپی تبلیغاتی و خلاق است. بدون تغییر

اولین موج اتوماسیون (2017-2019)

در سال 2017 ، متا Dynamic Creative را معرفی کرد و به تبلیغ کنندگان این امکان را داد تا 30 عنصر خلاق را برای یک تبلیغ ارائه دهند:

  • 10 تصویر یا فیلم
  • پنج گزینه اصلی متن
  • پنج عنوان
  • پنج توضیحات
  • پنج دکمه CTA

متا به طور خودکار آنهایی را برای یافتن بهترین ترکیبات با هم مخلوط و مقایسه می کند. این اختیاری بود و عمدتاً به عنوان یک ابزار تست (صحیح یا اشتباه) رفتار می شد. جریان تبلیغات به طور پیش فرض هنوز هم در ترکیبی از خلاق ، متن ، عنوان ، عنوان و توضیحات متمرکز است.

بعداً در همان سال ، به تبلیغ کنندگان این فرصت داده شد که تا اولین بار خلاقانه را سفارشی کنند.

تبلیغات فیس بوک دارایی های خلاق را با قرار دادن سفارشی می کند

تبلیغ کنندگان دیگر نیازی به استفاده از همان تصویر یا کپی کردن در همه موقعیت ها ندارند. این تغییر نیاز به ایجاد تبلیغات فردی برای هر مکان را فقط برای استفاده از تجسم یا متن مختلف از بین می برد.

در سال 2019 ، متا گزینه های متعددی را اضافه کرد ، و ویژگی ای را از Dynamic Creative انتخاب کرد و آن را گسترده تر کرد.

گزینه های مختلف متن فیس بوک را تبلیغ می کند

این امر به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا حداکثر پنج نوع متن اصلی ، عناوین و توضیحات مربوط به ترافیک ، نصب برنامه و اهداف تبدیل را ارائه دهند. تفاوت کنترل شروع شد: شما هنوز هم می توانید ورودی های خاصی را ارائه دهید ، اما متا بیش از نصب انجام می داد.

چشم انداز فعلی (2025)

امروز ، ایده “کنترل” بسیار متفاوت به نظر می رسد. شما هنوز هم مواد تشکیل دهنده را ارسال می کنید ، اما نتیجه نهایی به مراتب کمتر قابل پیش بینی و بسیار متنوع تر است.

بنابراین:

1. وجود دارد 26 مکانهرکدام با قوانین مختلف چیدمان ، محدودیت متن و درمان های خلاقانه.

2. تبلیغ کنندگان تشویق می شوند ارسال شوند سه -رحم برای تصاویر و دارایی های ویدیویی برای دیدار با گروه های اقامتی 1: 1 ، 9:16 و 1.91: 1.

3. هنوز هم می توانی نسخه تبلیغاتی و خلاقانه را از طریق مکان سفارشی کنید (و باید نتایج بهینه باشد).

4. تبلیغ کنندگان می توانند به صورت دستی ارسال کنند حداکثر پنج گزینه متن ، عناوین و توضیحات اولیه.

5. متا ممکن است پنج نوع اضافی از هر جعبه متن را با استفاده از هوش مصنوعی که تبلیغ کنندگان می توانند از آن استفاده کنند ، توصیه یا تولید کند.

6. اگر یک مزیت فعال شده+ خلاق باشد ، متا می تواند اعمال شود چند پیشرفت خلاقانه به طور خودکار پیشرفت های اختیاری برای یک تصویر و فیلم سازی شامل موارد زیر است:

  • روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید
  • نمایش
  • جزئیات را به تبلیغ تبلیغات اضافه کنید
  • اضافه کردن
  • پوشش پویا را اضافه کنید
  • بهبود CTA
  • تصویر را گسترش دهید
  • انیمیشن تصویر
  • موسیقی
  • نظرات مناسب
  • مکان ها را نگه دارید
  • پیشرفت در متن
  • اثرات ویدیویی
  • گسترش ویدیو
  • لمس های بصری
  • انیمیشن سه بعدی
  • پیوندها را به سایت اضافه کنید

همه آنها تغییرات اضافی در تبلیغات شما ایجاد می کنند.

نتیجه؟ تبلیغات منفرد دیگر یک واحد کاملاً مشخص نیست. در عوض ، این مجموعه ای از نسخه ها ، تصاویر ، فیلم ها و تغییرات هوش مصنوعی است که متا بسته به کاربر ، مکان ، دستگاه و موارد دیگر به صورت پویا مونتاژ می کند.

AD دیگر یک ترکیب واحد و تعریف شده نیست. اکنون می تواند صدها ، اگر نه هزاران فرصت ، شامل شود.

از ورودی تا اکوسیستم

آنچه قبلاً یک راه حل خلاق ساده و واضح تعریف شده بود ، اکنون یک اکوسیستم انشعاب است:

1. شما ورودی ها (متن ، تصاویر ، فیلم ها) را ارائه می دهید.

2. متا ترکیبات (دستی یا AI Assist) را می سازد.

3 متا این ترکیبات را تا 26 مکان متفاوت می کند.

4. پیشرفت ها می توانند این ترکیبات را بیشتر تغییر دهند.

تبلیغات تبلیغاتی شما به یکی از نسخه های ممکن تبدیل می شود. آنچه کاربران می بینند کمتر از آنچه شما ارسال کرده اید بستگی دارد و بیشتر به نحوه تفسیر ، بهینه سازی و ارائه سیستم های متا.

تبلیغات شما دیگر مجموعه ای از اجزای کاملاً مشخص نیست. اکنون این مجموعه از دارایی ها یا “قطعات تبلیغاتی” است که می تواند برای ایجاد تغییرات نامحدود از تبلیغ شما ترکیب شود تا نسخه مناسب به شخص مناسب در مکان مناسب در زمان مناسب نشان داده شود.

از بسیاری جهات ، “تبلیغات” مدرن اخیراً به عنوان نحوه درک مجموعه تبلیغات رفتار می کند.

نقش جدید تبلیغ کننده

مشکل این است که بسیاری از تبلیغ کنندگان هنوز به نقش خود در ایجاد تبلیغات نزدیک می شوند ، گویی این دنیا قبل از سال 2017 است ، جایی که تبلیغات به وضوح تعریف شده است. اما اکنون محیط بسیار متفاوت است ، همانطور که نقش شما است.

امروز ، کار شما این نیست که دقیقاً آنچه را که تبلیغ به نظر می رسد دیکته کنید. در عوض ، تهیه مواد با کیفیت بالا است.

یعنی:

1. نوشتن کپی که انعطاف پذیر ، فریبنده و مدولار است.

2. تحویل خلاق ، که در قالب ها و نسبت ابعاد کار می کند.

3. درک اینکه ورودی های شما را می توان جایگزین ، برش ، بهبود یا مونتاژ کرد.

کنترل ناپدید نشده است ، اما در حال تغییر است. شما دیگر نتیجه نهایی را کنترل نمی کنید. شما مسیرهای احتمالی سیستم متا را می توانید شکل دهید.

و در این دوره جدید ، پوشش این تغییر همان چیزی است که تبلیغ کنندگان منسوخ را از کسانی که در اکوسیستم پلت فرم همیشه در حال تحول شکوفا می شوند ، جدا می کند.

این چگونه بر آزمایش خلاق تأثیر می گذارد

این تکامل نقش تبلیغ کننده در مونتاژ کپی تبلیغات و نتایج خلاقانه در عدم اطمینان ، که باعث می شود تبلیغ کنندگان ناراحت شوند. این همچنین می تواند به معنای تغییر در نحوه نزدیک شدن به تست های خلاق باشد.

هنگامی که ما کنترل کاملی بر متغیرها و تغییرات داریم ، منطقی است که بهترین ترکیب نسخه تبلیغاتی و خلاقیت را برای بهینه سازی نتایج جدا کنیم. انجام این کار آسان بود زیرا تبلیغات ترکیبی را منعکس می کرد.

اما اکنون این درست نیست. از آنجا که یک تبلیغ از صدها یا هزاران ترکیب و متغیر تشکیل شده است ، قوانین قدیمی برای “یافتن یک ترکیب برنده” دیگر به همان روش اعمال نمی شود. تبلیغات تک و مؤثر مجموعه ای از بسیاری از ترکیبات برنده است.

این بدان معنا نیست که شما نتایج نسخه های تبلیغاتی فردی و تغییرات خلاقانه را نادیده می گیرید ، اگرچه پیشنهاد می کنم اکنون به نتایج موجود در مجموعه نگاه کنید. اما به جای نتایج Micro -Control بر اساس این اطلاعات ، ما از آنها یاد می گیریم و این تنظیمات را در تبلیغات آینده اعمال می کنیم.

سفارش شما

هر چیزی که می توانید به چگونه نقش تبلیغ کننده با کپی تبلیغاتی و خلاق توسعه دهید؟

در نظرات زیر به من بگویید!


Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا